De training Online Tools in de Les heeft als doel om inzicht te geven in de didactische meerwaarde van internet tools en sociale media in het onderwijs. De training is een mix van theorie en praktijk, de opgedane kennis in deze training wordt direct vertaald naar praktische oefeningen. Doordat leraren in de training zelf met de tools aan de slag gaan, worden ook de randvoorwaarden voor een succesvolle uitvoering duidelijk.

Na afloop van de training:

– bent u bekend met de online media die populair zijn bij kinderen en jongeren;
– kent u de voor- en nadelen van de didactische inzet van internet tools en sociale media in uw lessen;
– weet u hoe u online media kunt inzetten om te communiceren met leerlingen;
– heeft u geoefend met diverse online tools.

Inhoud training

De training start met een algemene verkenning van internet & sociale media en behandelt de populariteit van deze media bij kinderen en jongeren. Vervolgens wordt ingezoomd op de mogelijkheden van online tools in de les en het gebruik van sociale media om te communiceren met leerlingen. Er wordt geoefend met ‘online feedback tools’ zoals Kahoot en Socrative.

Deze training is uit te breiden met een tweede dagdeel waarin docenten, aan de hand van uitgewerkte les ideeën, actief aan de slag gaan met o.a. blogs, Pinterest en Prezi.

DoelgroepLogo Register Leraar_slider

Deze training is bedoeld voor leraren in het primair, voortgezet en
middelbaar onderwijs, die internet tools en sociale media didactisch willen inzetten. De inhoud van de training wordt afgestemd op de betreffende sector.

De training is gevalideerd door Registerleraar.nl en staat voor 10 registeruren (RU).

Duur & Kosten

Deze training Online Tools in de Les wordt bij u op school verzorgd voor € 795 voor één dagdeel en € 1.350 voor twee dagdelen.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u de brochure downloaden.

 

Button Stel uw vraag

 


Anderen bekeken ook:

Social Media RijbewijsLesmethode Mediawijsheid – 10 lessenLezing - Social Media WijsLezingOuderavond Social Media WijsOuderavond Sociale Media