» » » Afsluiting eerste Social Media Bootcamp

Afsluiting eerste Social Media Bootcamp

Geplaatst in: Nieuws 0

Afgelopen vrijdag was de afsluiting van de eerste Social Media Bootcamp met de eindpresentaties van de ‘Teach the Teacher’ module. De leerlingen van groep 6/7 van basisschool de Piramide hebben de afgelopen week hard gewerkt om een werkstuk online te publiceren over hun favoriete sociale medium. De groepjes hadden gekozen voor de onderwerpen Hyves, Facebook, MSN en YouTube.

Aandacht voor de presentaties tijdens Social Media Bootcamp

Verstandig Zoeken = Slimme Antwoorden

Voor een publiek van leerkrachten, ouders en leerlingen deelden zij, naast de informatie die zij zelf al wisten over deze onderwerpen, de gevonden informatie. Deze informatie hebben ze gezocht op social media zoals wiki’s, blogs en YouTube. Om goed te zoeken, maakten ze gebruik van het opgedane ezelsbruggetje ‘Verstandig Zoeken = Slimme Antwoorden’  van de eerste module van de bootcamp.

Nieuwtjes

Voor de zaal met ouders en leerkrachten kwamen veel nieuwtjes voorbij. Maar ook voor de leerlingen zelf leverde dit werkstuk leuke nieuwe inzichten op. Zo kwam bijvoorbeeld de groep ‘Yammende YouTubers’ erachter dat YouTube in diverse landen is geblokkeerd en dat de best bekeken clip van Justin Bieber wel 600 miljoen keer is bekeken. Oorkonde Social Media Wijsneus

De ‘Hyperende Hyvers’ hebben zich verdiept in de oprichter van Hyves (hij is 34 jaar en rijk!) en weten nu dat er bijna 11 miljoen Hyves accounts zijn. De werkstukken zijn gepubliceerd op de klasse-wiki, -Hyves, -blog en Slideshare.

Meer over de social media bootcamp

Bent u directeur of leerkracht van een school en wilt u meer informatie over de mogelijkheden van de Bootcamp op uw school? Of werkt u bij een bedrijf dat mogelijk geïnteresseerd is om partner te worden van de Bootcamp? Neemt u dan vrijblijvend contact met ons op.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *